אופטימיזציה – פעולה קריטית לשיפור הביצועים

אופטימיזציה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

רבים מבעלי העסקים מנסים לחסוך בשיווק העסק שלהם ובוחרים להריץ קמפיינים ממומנים בכוחות עצמם וכל זה באמצעות הפיצ'ר של פייסבוק שאומר להם  "בוא תחשוף את הפוסט לעוד 20,000 איש בעלות של 200 ש"ח".

מה שאותם בעלי עסקים אינם מבינים הוא שמתוך ה-20,000 אנשים שייחשפו לאותו הפוסט, 99% מהם לא יהיו רלוונטים עבור המוצר/שירות שאתם מנסה למכור. וגם האחוז הבודד שרלוונטי, לא בטוח יפתח את המודעה ויצפה בה.

זה יכול לקרות משלל סיבות בינהם – פוסט שלא הצליח למשוך את עין הלקוח או
אולי פוסט שנבלע בין מאות מודעות הפרסום הקיימים בכל פלטפורמה אפשרית כמו פייסבוק ואינסטגרם, או אולי כי כל שעליכם היה לעשות הוא להשאיר את הטקסט בפוסט ולהחליף תמונה וזה מה שהיה גורם לכך שהמעורבות בפוסט הייתה גדלה באופן משמעותי.

לכן אחד הכלים שאיתו משתמשים מרבית הקמפיינרים על מנת לייעל את כמות המעורבות במודעות ממומנות נקראת אופטימיזציה.

מהי אופטימיזציה?

אופטימיזציה זהו תהליך שמטרתו לייעל את מבנה הפוסטים.
מטרתו היא לבדוק אילו מבין הפוסטים השיג את מירב המעורבויות מצד הגולשים והשיג את התוצאות הטובות ביותר עבורו. אני מדבר על תגובתיות, לייקים, הקלה על הלינק – סרטון ועוד…

כשקמפיינר מריץ קמפיין ממומן בפייסבוק או באינסטגרם, עבור עסק שהוא עובד איתו, הוא  נוהג לערוך אופטימיזציה בין שתי פוסטים לפחות. על הפוסטים להיות דומים מאוד באופיים ועל הקמפיינר לשנות בהם דברים קטנים, לדוגמה:

– תמונה
– שורה או שתיים בטקסט
– סרטון וידאו
– אימוג'י

מה קורה לאחר אופטימיזציה בין פוסטים?

לאחר מכן על הקמפיינר להריץ את הקמפיין הממומן ולתת לו לרוץ במשך תקופה של מספר ימים או שבועות על פי בחירה, עד לקבלת מסה מספקת של מעורבות (Engagement) מצד הגולשים .
לאחר התקופה שהוחלט להריץ את הפרסום הממומן, התוצאות לא יאחרו להגיע ויהיה ניתן להבחין בקלות בהבדלים בין שתי המודעות שלפני כן היו נראות לכם כמעט וזהות לחלוטין, מודעה אחת תיצור יותר מעורבות מהמודעה השניה וע"י כך יהיה ניתן לדעת מה הדבר שגרם ללקוח פוטנציאלי להתעכב על הפוסט.

הקמפיינר יזמן את בעל העסק ויחשוף בפניו את הנתונים. בעל העסק יראה במו עיניו איך במודעה הראשונה הוא קיבל X engagemen (מעורבות מצד הגולשים) ובמודעה השניה Y engagement.
לאחר מכן, תערך שיחה ב-4 עיניים בין בעל העסק לבין ההקמפיינר בו הוא יחשוף לבעל העסק את הנתונים בין 2 המודעות.

הקמפיינר ישווה בין 2 המודעות ויראה לבעל העסק את מספר המעורבויות שצברו 2 הפוסטים ובעל העסק יצטרך לקבל החלטה האם להריץ קמפיין נוסף עם אותה המודעה או לשנות כיוון (כמובן שכדאי להתייעץ בקמפיינר ולשמוע את דעתו).

חשוב לציין שאמצעות אופטימיזציה טובה, ניתן להכפיל ולשלש ואף יותר את כמות המעורבות בכל מודעה, כל זה כאמור תלוי בכך שהקמפיינר שעובד איתכם הוא מספיק מקצועי ויודע לעשות זאת באמצעות הניסיון שלו בתחום.

קמפיין שבו קיימת אופטימיזציה בין המודעות יגדיל את מספר הלקוחות של העסק ויפחית משמעותית את ההוצאות של בעל העסק על קמפיינים שמניבים 0 תוצאות.

ישנם עוד טיפים רבים שיכולים לייעל את המודעות הממומנות שאתם מריצים ברשתות החברתיות וזהו רק טיפ קטן שיכול לעזור לכם לבחור את הקמפיינר המתאים עבורכם ולחסוך לכם אלפי שקלים בעלויות השיווק.

לכן, אני ממליץ לכל בעלי העסקים להיעזר בקמפיינר שמכיר את התחום שהעסק שלכם עוסק בו וע"י כך הוא יצליח לחסוך לכם אלפי שקלים בכל שנה ולהשיג מכל פוסט את המירב.

אם אתם מרגישים שהעבודה הזאת גדולה עלייכם תוכלו להיעזר בשירותי השיווק ופרסום שלנו באתר ונשמח לעמוד לשירותכם.

הצעד הראשון מתחיל כאן!

השאירו פרטים כאן למטה ונציגנו יחזור אליכם בהקדם: