בחירת צבעים – פסיכולוגיית הצבעים​

לעיצוב בכללי ולבחירת צבע בפרט השפעות רבות על הגולשים ועל הפעולות שלהם. צבעים שונים מעוררים רגשות שונים אצל אנשים. תגובות רגשיות אלה משפיעות על הרגשות שמתעוררים בעיני הצופים באתר, עיצוב או כל דבר אחר ויכול לעודד אותם לבצע פעולות שונות כמו רכישה / יצירת קשר או אפילו לגלוש למשך דקות ארוכות. מהצד השני צבעים שמעוררים סלידה, יכולים לעשות את הפעולה ההפוכה ולגרום לגולש לסגור את האתר לאחר 10 שניות למצב הזה אנחנו לא רוצים להגיע.
בחירת צבע לעיצוב

בחירת צבעים – פסיכולוגיית הצבעים​

איך תבחרו את הצבע הנכון לכל עיצוב?

לעיצוב בכללי ולבחירת צבע בפרט השפעות רבות על הגולשים ועל הפעולות שלהם. צבעים שונים מעוררים רגשות שונים אצל אנשים. תגובות רגשיות אלה משפיעות על הרגשות שמתעוררים בעיני הצופים באתר, עיצוב או כל דבר אחר ויכול לעודד אותם לבצע פעולות שונות כמו רכישה / יצירת קשר או אפילו לגלוש למשך דקות ארוכות. מהצד השני צבעים שמעוררים סלידה, יכולים לעשות את הפעולה ההפוכה ולגרום לגולש לסגור את האתר לאחר 10 שניות למצב הזה אנחנו לא רוצים להגיע.

בחירת צבעים נכונה – איך לבחור צבעים שיגרמו לכל עיצוב שלכם לבלוט?

לעיצוב אתרים ולבחירת צבע לעיצוב השפעות רבות על הגולשים ועל הפעולות שלהם. צבעים שונים מעוררים רגשות שונים אצל אנשים. תגובות רגשיות אלה משפיעות על הרגשות שמתעוררים בעיני הצופים באתר, עיצוב או כל דבר אחר ויכול לעודד אותם לבצע פעולות שונות כמו רכישה / יצירת קשר או אפילו לגלוש למשך דקות ארוכות. מהצד השני צבעים שמעוררים סלידה, יכולים לעשות את הפעולה ההפוכה ולגרום לגולש לסגור את האתר לאחר 10 שניות למצב הזה אנחנו לא רוצים להגיע.

צבעים ניטרליים

שנגיע לשלב של בחירת צבע לעיצוב נבין שזה אחד השלבים הקריטיים בעיצוב אתר האינטרנט שלך, לוגו או כל עיצוב שכולל צבעים. הרשימה הבאה מפרטת אודות הצבעים הנפוצים המתחלקים לקבוצות: צבעים ניטרליים, צבעים חמים וצבעים קרים.

1.לבן – מייצג: ניקיון, כוח, פשטות הלבן הוא הצבע המזוהה ביותר עם כוח, טוהר, ותמימות ובתרבויות מערביות. אתרים מינימליסטים ופשטניים ביותר משתמשים בו לעתים קרובות כרקע. על ידי השימוש בצבע הלבן אנחנו יכולים למשוך תשומת הלב של המשתמש לאזורים עיקריים בדף על ידי הדגשה של אזורים אלו בצבעים אחרים, זאת מכיוון שהצבע הלבן הוא הטוב ביותר להדגשת הצבעים האחרים בדף.

2.אפור – מייצג: ניטרליות, פורמאליות, מלנכוליה
בעוד שבמצבים מסוימים הוא יכול להיראות מהורהר או עצוב, אפור הוא בכל זאת בחירה פופולארית עבור מי שמחפש להעביר בעיצוב תחושה של מסורתיות או מקצועיות. עם זאת, אחד היתרונות הגדולים ביותר של האפור הוא בגווניו השונים. שינוי הגוון יכול לתת לנו תמהיל מותאם אישית של נכסים לבנים ושחורים, כלי רב עוצמה בידיים מיומנות, וביצירת חווית משתמש עילאית.

3.שחור – מייצג: כוח, עצבנות, תחכום שחור הוא הצבע החזק ביותר מבין הצבעים ניטראליים, שחור קיים כמעט בכל אתר. השחור יכול ליצור רגשות שונים בהתאם לצבעים שנלווים לו, או לשלוט בכולם אם משתמש בו במלואו. כוחו הוא בניטרליות שלו שהופכת אותו לצבע של בחירה עבור בלוקים של טקסט ארוכים, אבל כצבע עיקרי יכול לתת את הרושם של, תחכום, או אפילו רוע.

4.חום – מייצג :צבע חום הינו צבע האדמה, טבע, חמימות, בית ומשפחה.

3.צבעים חמים – אדום, צהוב, כתום

5.אדום – מייצג: צבע מצוין למשיכת תשומת לב. האדום בד"כ כלל ישמש אותנו לסימון או הבלטה של תוכן מסוים באתר האינטרנט שלך (מחיר, אזהרה וכו'). האדום מסמל כעס, תשוקה, תאווה. יש אף טענות כי הצבע האדום עלול להעלות את לחץ הדם אצל אנשים מסוימים.

6.צהוב – מייצג: אושר, התלהבות
צהוב הוא אחד מהצבעים המגוונים יותר, תלוי בגוון הצבע. צהוב בהיר הוא האנרגטי ביותר מבין הצבעים.
גוונים של צהוב קצת כהה יותר נותנים תחושה של נוחות ועדיין מרגישים ממריצים. גוונים כהים של צהוב (כולל זהב) יכולים להעניק לנו רושם ואווירה של זמניות, חכמה, וסקרנות. ברוב המקרים, מעצב מיומן ישתמש בדרך כלל בצבע הצהוב על מנת להקרין בעיצוב אנרגיה, סקרנות, וסמכות. מומלץ להשתמש בצבע זה בעבור חברות או ארגונים שמושתתים על הערך של הייעוץ וכישוריהם. 

7.כתום – מייצג: ידידותיות, אנרגיה, ייחודיות
כתום הוא הצבע ה"מושתק" ביותר מבין הצבעים החמים. הכתום כצבע עיקרי יכול להיות מרתק וממריץ, וגם כצבע משני הוא יכול לשמור על תכונות אלה בדרך לא מתבלטת. כתום גם מסייע ליצור תחושה של תנועה ואנרגיה, וכן ידוע כצבע שעוזר בהנעה לפעולה, לכן משתמשים בו הרבה בכפתורי קריאה לפעולה, או הוספה לעגלת קניות.

3.צבעים קרים – כחול, סגול ,ירוק

8.כחול – מייצג: רוגע, בטיחות, פתיחות (גווני בהירים), אמינות (גוונים כהים יותר) כמו צהוב, המשמעות של כחול משתנה מאוד בהתאם לגוון. כל גווני הכחול הם מרגיעים ובטוחים, אך הגוונים הבהירים ייראו ידידותיים יותר כאשר הכהים יראו קודרים יותר. אתרי מדיה חברתיים כמו טוויטר ופייסבוק מנצלים את הגוונים בהירים והבינוניים, ואילו אתרי חברה תדמיתיים מעדיפים דווקא את הגוונים הכהים יותר של כוח ואמינות.

9.ירוק – מייצג: צמיחה, יציבות, נושאים כספיים, נושאים סביבתיים

הירוק מגשר על הפער בין צבעים חמים וקרים, אם כי ברוב המקרים הוא נוטה יותר להיות צבע קר. משמעות דבר היא שלירוק יש את אותו האפקט המרגיע של הצבע הכחול, אך הוא עדיין שומר על חלק מהתכונות הממריצה של הצהוב. ככזה, הוא יוצר אווירה מאוד מאוזנת ויציבה. גוונים כהים יותר של ירוק מסמלים תחושה של כסף והשפעה. 

10.סגול – מייצג: יוקרה, רומנטיקה (גוונים בהירים), מסתורין (גוונים כהים יותר), חוכמה ומיסתורין.

הצבע הסגול מסמל עושר ויוקרה. הסגול מציע פאר ועושר באופן כללי, מה שהופך אותו לבחירה פופולארית עבור מוצרי אופנה ויוקרה. גוונים בהירים כמו לבנדר (עם גוונים ורודים) נחשבים רומנטיים, ואילו גוונים כהים נראים יותר מפוארים ומסתורים. בנוסף הצבע הסגול מסמל חוכמה ואינטלגנטציה, ישנה טענה שבעבר השתמשו בצבע הסגול בני מלוכה.

4.איך להפוך בחירת צבע מדויקת בהתאם לעיצוב?

1.צבע יחיד- צבע אחד המורכב מגוונים שונים. לדוגמה, ערכת צבע אדום, החל מוורוד בהיר ועל לאדום כהה הנוגע לשחור

2.צבעים משלימים – בצבעים משלימים מומלץ להשתמש בשני צבעים שנראים טוב ביחד ולחוד, חשוב לצור תערובת נעימה של צבעים שתלווה את הגולשים בביקורם באתר שלך.

3.צבעים מנוגדים – בדרך כלל בניגודתיות מומלץ להשתמש בשניים או שלושה צבעים בכדי ליצור אפקט משיכה של העין. מעצבי אתרים חייבים להיות זהירים בעת שימוש בצבעים מנוגדים, שילובים מסוימים נוטים ל"רצד" על מסך המחשב, כמו טקסט אדום על רקע כחול שאף עלול לפגוע בעיניים של אנשים מסוימים.

בחירת הצבעים נכונה עלולה להוות את ההבדל הדק בין הצלחה לכישלון של אתר.

להתאמת סדרת צבעים – צבעים מנוגדים, צבעים משלימים וסגרות גוונים מומלץ להשתמש באחד הכלים הבאים:
https://color.adobe.com
https://coolors.co/

כלי לבחירת צבעים

(קרדיט: Adobe Color)

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רוצים לשאול שאלה?

אנחנו כאן בשבילכם

משרדנו עושה את כל מאמציו על מנת לתת את השירות הטוב ביותר, כדי לקבל מענה לבקשתם אנא מלאו את טופס הפנייה, לאחר קבלת הפנייה, אחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם.

מלאו את הפרטים ליצירת קשר

חייב דף נחיתה לעסק?

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך בהקדם