
מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?
מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר תדמית? אז מה העסק שלכם צריך? זאת השאלה הראשונה אתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שבוחרים מה כדאי לבנות
לעיצוב אתרים ולבחירת הצבעים השפעות רבות על הגולשים ועל הפעולות שלהם. צבעים שונים מעוררים רגשות שונים אצל אנשים. תגובות רגשיות אלה משפיעות על הרגשות שמתעוררים בעיני הצופים באתר, עיצוב או כל דבר אחר ויכול לעודד אותם לבצע פעולות שונות כמו רכישה / יצירת קשר או אפילו לגלוש למשך דקות ארוכות. מהצד השני צבעים שמעוררים סלידה, יכולים לעשות את הפעולה ההפוכה ולגרום לגולש לסגור את האתר לאחר 10 שניות למצב הזה אנחנו לא רוצים להגיע.
לעיצוב אתרים ולבחירת הצבע השפעות רבות על הגולשים ועל הפעולות שלהם. צבעים שונים מעוררים רגשות שונים אצל אנשים. תגובות רגשיות אלה משפיעות על הרגשות שמתעוררים בעיני הצופים באתר, עיצוב או כל דבר אחר ויכול לעודד אותם לבצע פעולות שונות כמו רכישה / יצירת קשר או אפילו לגלוש למשך דקות ארוכות. מהצד השני צבעים שמעוררים סלידה, יכולים לעשות את הפעולה ההפוכה ולגרום לגולש לסגור את האתר לאחר 10 שניות למצב הזה אנחנו לא רוצים להגיע.
לכן שנגיע לשלב של בחירת צבעים לעיצוב נבין שזה אחד השלבים הקריטיים בעיצוב אתר האינטרנט שלך, לוגו או כל עיצוב שכולל צבעים. הרשימה הבאה מפרטת אודות הצבעים הנפוצים המתחלקים לקבוצות: צבעים ניטרליים, צבעים חמים וצבעים קרים.
1.לבן – מייצג: ניקיון, כוח, פשטות הלבן הוא הצבע המזוהה ביותר עם כוח, טוהר, ותמימות ובתרבויות מערביות. אתרים מינימליסטים ופשטניים ביותר משתמשים בו לעתים קרובות כרקע. על ידי השימוש בצבע הלבן אנחנו יכולים למשוך תשומת הלב של המשתמש לאזורים עיקריים בדף על ידי הדגשה של אזורים אלו בצבעים אחרים, זאת מכיוון שהצבע הלבן הוא הטוב ביותר להדגשת הצבעים האחרים בדף.
2.אפור – מייצג: ניטרליות, פורמאליות, מלנכוליה
בעוד שבמצבים מסוימים הוא יכול להיראות מהורהר או עצוב, אפור הוא בכל זאת בחירה פופולארית עבור מי שמחפש להעביר בעיצוב תחושה של מסורתיות או מקצועיות. עם זאת, אחד היתרונות הגדולים ביותר של האפור הוא בגווניו השונים. שינוי הגוון יכול לתת לנו תמהיל מותאם אישית של נכסים לבנים ושחורים, כלי רב עוצמה בידיים מיומנות, וביצירת חווית משתמש עילאית.
3.שחור – מייצג: כוח, עצבנות, תחכום שחור הוא הצבע החזק ביותר מבין הצבעים ניטראליים, שחור קיים כמעט בכל אתר. השחור יכול ליצור רגשות שונים בהתאם לצבעים שנלווים לו, או לשלוט בכולם אם משתמש בו במלואו. כוחו הוא בניטרליות שלו שהופכת אותו לצבע של בחירה עבור בלוקים של טקסט ארוכים, אבל כצבע עיקרי יכול לתת את הרושם של, תחכום, או אפילו רוע.
4.חום – מייצג :צבע חום הינו צבע האדמה, טבע, חמימות, בית ומשפחה.
5.אדום – מייצג: צבע מצויין למשיכת תשומת לב. האדום בד"כ כלל ישמש אותנו לסימון או הבלטה של תוכן מסויים באתר האינטרנט שלך (מחיר, אזהרה וכו). האדום מסמל כעס, תשוקה, תאווה. יש אף טענות כי הצבע האדום עלול להעלות את לחץ הדם אצל אנשים מסויימים.
6.צהוב – מייצג: אושר, התלהבות
צהוב הוא אחד מהצבעים המגוונים יותר, תלוי בגוון הצבע. צהוב בהיר הוא האנרגטי ביותר מבין הצבעים.
גוונים של צהוב קצת כהה יותר נותנים תחושה של נוחות ועדיין מרגישים ממריצים. גוונים כהים של צהוב (כולל זהב) יכולים להעניק לנו רושם ואווירה של זמניות, חכמה, וסקרנות. ברוב המקרים, מעצב מיומן ישתמש בדרך כלל בצבע הצהוב על מנת להקרין בעיצוב אנרגיה, סקרנות, וסמכות. מומלץ להשתמש בצבע זה בעבור חברות או ארגונים שמושתתים על הערך של הייעוץ וכישוריהם.
7.כתום – מייצג: ידידותיות, אנרגיה, ייחודיות
כתום הוא הצבע ה"מושתק" ביותר מבין הצבעים החמים. הכתום כצבע עיקרי יכול להיות מרתק וממריץ, וגם כצבע משני הוא יכול לשמור על תכונות אלה בדרך לא מתבלטת. כתום גם מסייע ליצור תחושה של תנועה ואנרגיה, וכן ידוע כצבע שעוזר בהנעה לפעולה, לכן משתמשים בו הרבה בכפתורי קריאה לפעולה, או הוספה לעגלת קניות.
8.כחול – מייצג: רוגע, בטיחות, פתיחות (גווני בהירים), אמינות (גוונים כהים יותר) כמו צהוב, המשמעות של כחול משתנה מאוד בהתאם לגוון. כל גווני הכחול הם מרגיעים ובטוחים, אך הגוונים הבהירים ייראו ידידותיים יותר כאשר הכהים יראו קודרים יותר. אתרי מדיה חברתיים כמו טוויטר ופייסבוק מנצלים את הגוונים בהירים והבינוניים, ואילו אתרי חברה תדמיתיים מעדיפים דווקא את הגוונים הכהים יותר של כוח ואמינות.
9.ירוק – מייצג: צמיחה, יציבות, נושאים כספיים, נושאים סביבתיים
הירוק מגשר על הפער בין צבעים חמים וקרים, אם כי ברוב המקרים הוא נוטה יותר להיות צבע קר. משמעות דבר היא שלירוק יש את אותו האפקט המרגיע של הצבע הכחול, אך הוא עדיין שומר על חלק מהתכונות הממריצה של הצהוב. ככזה, הוא יוצר אווירה מאוד מאוזנת ויציבה. גוונים כהים יותר של ירוק מסמלים תחושה של כסף והשפעה.
10.סגול – מייצג: יוקרה, רומנטיקה (גוונים בהירים), מסתורין (גוונים כהים יותר), חוכמה ומיסתורין.
הצבע הסגול מסמל עושר ויוקרה. הסגול מציע פאר ועושר באופן כללי, מה שהופך אותו לבחירה פופולארית עבור מוצרי אופנה ויוקרה. גוונים בהירים כמו לבנדר (עם גוונים ורודים) נחשבים רומנטיים, ואילו גוונים כהים נראים יותר מפוארים ומסתורים. בנוסף הצבע הסגול מסמל חוכמה ואינטלגנטציה, ישנה טענה שבעבר השתמשו בצבע הסגול בני מלוכה.
1.צבע יחיד- צבע אחד המורכב מגוונים שונים. לדוגמה, ערכת צבע אדום, החל מוורוד בהיר ועל לאדום כהה הנוגע לשחור
2.צבעים משלימים – בצבעים משלימים מומלץ להשתמש בשני צבעים שנראים טוב ביחד ולחוד, חשוב לצור תערובת נעימה של צבעים שתלווה את הגולשים בביקורם באתר שלך.
3.צבעים מנוגדים – בדרך כלל בניגודתיות מומלץ להשתמש בשניים או שלושה צבעים בכדי ליצור אפקט משיכה של העין. מעצבי אתרים חייבים להיות זהירים בעת שימוש בצבעים מנוגדים, שילובים מסוימים נוטים ל"רצד" על מסך המחשב, כמו טקסט אדום על רקע כחול שאף עלול לפגוע בעיניים של אנשים מסוימים.
בחירת הצבעים נכונה עלולה להוות את ההבדל הדק בין הצלחה לכישלון של אתר.
להתאמת סדרת צבעים – צבעים מנוגדים, צבעים משלימים וסגרות גוונים מומלץ להשתמש באחד הכלים הבאים:
https://color.adobe.com
https://coolors.co/
מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר תדמית? אז מה העסק שלכם צריך? זאת השאלה הראשונה אתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שבוחרים מה כדאי לבנות
שיווק ופרסום – המדריך המלא אם אתה בעל עסק ואינך מכיר את צמד המילים שיווק פרסום, אתה צריך לדאוג. היום בעולם הדיגיטל שיווק ופרסום זהו
קידום אתרים אורגני אם תמיד חלמתם להופיע במקום הראשון בגוגל המאמר הזה בדיוק בשבילכם. קידום אורגני כיום הוא אחד הדברים החשובים היותר עבור כל אתר
אתר תדמית – כרטיס הביקור שלך במציאות השתנה במהירות הבזק יש צורך תמידי להתאים את התקדמות העסק לקדמה הטכנולוגית, במיוחד בתקופה האחרונה חלה עלייה חדה
אופטימיזציה – מיטוב קמפיינים אופטימיזציה זהו תהליך שמטרתו לייעל את מבנה הפוסטים. מטרתו היא לבדוק אילו מבין הפוסטים השיג את מירב המעורבויות מצד הגולשים והשיג
ימים א'-ה': 09:00 – 18:00
שישי- שבת סגור
Ⓒ כל הזכויות שמורות ל- אלגו קריאייטיב