
עדיין אין לכם רשימת תפוצה? המשיכו לקרוא!
אם אתם רוצים להגדיל את המותג שלכם או למכור את השירותים שלכם, שיווק בדוא"ל הוא אחד הכלים הפופולריים והיעילים ביותר עבור מסעות פרסום שיווקיים. במאמר זה נדון כיצד שיווק בדוא"ל – והשימוש במיילים פרסומיים – יכולים לעזור לכם להצמיח את העסק שלכם, באמצעות מספר טיפים שיעזרו לכם כבר עכשיו להתחיל עם קמפיין שיווקי מוצלח בדיוור אלקטרוני.
מהו שיווק דיגיטלי באמצעות רשימת תפוצה?
שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני הוא ערוץ שיווק רב עוצמה, סוג של שיווק ישיר כמו גם שיווק דיגיטלי, המשתמש בדוא"ל של הלקוח שלכם כדי לקדם את המוצרים או השירותים של העסק . זה יכול לעזור לגרום ללקוחות שלך להיות מודעים לפריטים או להצעות האחרונות שלך על ידי שילובם במאמצי האוטומציה השיווקית שלך. מה זה אומר? לדוגמה לקוח שהוסיף לסל הקניות מוצר, ובאותו הרגע החליט לצאת מהאתר מסיבות כאלה או אחרות; המערכת תשלח לו מייל תזכורת שהוא לא רכש את המוצר וכך אחוזי ההצלחה למכירה עולים.
שיווק באמצעות מיילים יכול להיות גם כלי מכירה בשיטה רכה יותר (לקוחות לא אוהבים שמוכרים להם בצורה אגרסיבית) כדי לגרום ללקוחות להיות מעודכנים בפעילות העסק, לשמור על קשר רציף בענייני מבצעים, מוצרים חדשים וכו'.
יתרונות של שיווק באמצעות רשימת תפוצה
דוא"ל הפך לכלי שיווקי כל כך פופולרי עבור עסקים, בין השאר משום שהוא מאלץ את המשתמש לבצע איזושהי פעולה; אימייל יישאר בתיבת הדואר הנכנס עד שהוא ייקרא, יימחק או יועבר לארכיון. אבל אימייל הוא גם אחד הכלים החסכוניים ביותר שקיימים. למעשה, מחקר משנת 2015 של איגוד השיווק הישיר (DMA) שבסיסו בבריטניה מצא כי על כל $1 שהוצא, למייל יש החזר ממוצע על ההשקעה (ROI) של $38. למידע נוסף על כוחו של שיווק בדוא"ל, עיין בסטטיסטיקה של שיווק בדוא"ל לפי ענף.
השימוש בדואר אלקטרוני הוא כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי במיוחד. הוא מאפשר לך לקדם את המוצרים והשירותים של העסק, כמו גם לתמרץ נאמנות לקוחות. שיווק בדוא"ל הוא סוג של שיווק שיכול לגרום ללקוחות ברשימת התפוצה שלך להיות מודעים למוצרים חדשים, הנחות ושירותים אחרים.
למה רשימת דיוור היא כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי?
ראשית, קמפיינים שיווקיים בדוא"ל יכולים להיות מותאמים אישית במידה רבה יותר מאלה שבמדיה החברתית. בשלב הבא, העלויות נמוכות במידה ניכרת מאשר בערוצים אחרים, במיוחד בהתחשב בטווח ההגעה ושיעור ההמרה הקשורים לשיווק בדוא"ל. זה חלק ממה שהופך את שיווק האימייל לאידיאלי כל כך עבור עסקים קטנים.
לבסוף, מה שהופך את השיווק בדוא"ל לעוצמתי ורווחי כל כך הוא שהוא נותן לך גישה ישירה ופרטנית לתיבות הדואר הנכנס של הקהל שלך. עדיין לא מאמין לנו? בואו נסתכל על המספרים:
- בשנת 2020, היו למעלה מ-4 מיליארד משתמשי דוא"ל עולמיים.
- 62% מהצרכנים דירגו את האימייל בערוצי התקשורת המועדפים המובילים שלהם עם עסקים קטנים.
- למיילים יש שיעור קליקים גבוה פי 50 עד 100 בהשוואה לפייסבוק וטוויטר.
- הודעות אימייל מגיעות ל-85 אחוז מהאנשים שאליהם הם נשלחים ויש להם שיעור פתיחה של 22.86 אחוז ושיעור קליקים של 3.71 אחוז.
- על כל $1 שמוציאים משווקים על שיווק בדוא"ל, הם מקבלים $38 בתמורה.
טיפים לבניית רשימת שיווק בדוא"ל שלך
איך בונים מלכתחילה קהל של אנשים לשלוח אליו מיילים כחלק ממאמצי השיווק באינטרנט? שאלה טובה! – ישנן כמה דרכים, וכולן קשורות לטיפול נכון בלקוחות שלך, תוך התחשבות בשיטות העבודה המומלצות לשיווק.
1.אל תקנו רשימות תפוצה מחברות חיצוניות
לחברות רבות (כולל Algocreative) יש מדיניות קפדנית המבוססת על הרשאות בכל הנוגע לכתובות דוא"ל, מה שאומר שאסור לשלוח לרשימות שנרכשו. במקום זאת, התרכזו בלעודד אנשים להצטרף לרשימת התפוצה של העסק או השירותים שלכם באמצעות הנעה לפעולה מתאימה. (מדריכים להורדה, סרטונים, מאמרים או כל דבר שמספק ערך לקוראים).
ערך לדוגמה:

לצפייה במאמר המלא לחצו כאן
2.הנחות למצטרפים חדשים
ניתן להציע הנחה על ההזמנות הראשונות של הלקוחות שלך כאשר הם נרשמים לרשימת הדוא"ל שלך באמצעות טופס הרשמה מותאם אישית. שיטה נוספת היא להציע למנויים חדשים משלוח חינם בהזמנה הבאה שלהם – לתת להם הזדמנות לזכות בהנחה משמעותית כשהם מצטרפים לרשימה שלך.
3.הגנו על עצמכם מחוק הספאם!
היו מודעים לתקנות של שיווק באמצעות דואר אלקטרוני. ודאו שאתם מצייתים לכל הדרישות החוקיות והחוקים החלים באזור שלך בעת שליחת הודעות דוא"ל אוטומטיות, כמו תקנת הגנת המידע הכללית (GDPR) ב- האיחוד האירופי לטיפול במידע אישי. התקנות מבוססות הן על מיקומך והן על מיקום המנויים שלך, ובאחריותך לדעת אילו חוקים חלים עליך. להלן עצות נוספות על הימנעות ממסנני דואר זבל. לחוק הספאם הישראלי לחצו כאן
סיכום
השתמשו באימייל כדי לנהל שיח עסקי ובעל ערך עם הלקוחות שלך. דיוור הוא כלי שיווקי מכפיל כוח ואף יכול לעזור לעסק שלך גם בדרכים אחרות. מדי פעם הפסיקו מהתוכן השיווקי הרגיל שלך כדי לשלוח סקרים, לספר לך ללקוחות כמה אתה מעריך אותם לאחר שקניתם ממך, מייל ללקוחות שנטשו את עגלת הקניות, או פשוט לומר שלום. זה לא רק נותן לקהל שלך הזדמנות לספק לך משוב בעל ערך, אלא זה גם מאפשר להם לקבל יותר תובנה לגבי האדם שעומד מאחורי העסק.
זכרו! ברגע שמישהו בטח בך בכתובת האימייל שלו, אל תנצל לרעה את האמון הזה. הצפת תיבת הדואר הנכנס של הקהל שלך במיילים מיותרים תגרום לו לאבד עניין או לבטל את המנוי לחלוטין. התמקדו בשליחת הודעות רלוונטיות ומרתקות לגבי הדברים שהם אוהבים, והם יהיו נאמנים לעוד הרבה זמן.