מיתוג עסקי

מיתוג הוא כלי עוצמתי, וכשם שמיתוג יעיל יכול להזניק עסק ולהגדיל משמעותית את רווחיותו ומעגל הלקוחות שלו, כך מיתוג שגוי יכול לרסק את תדמיתו של העסק, ולפעמים באופן בלתי הפיך.

מהו מיתוג ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלך?

אם אתם קוראים את זה, אני בטוח ששמעתם את המושג מיתוג עסקי פעמים רבות, בייחוד אם יש לכם עסק משלכם. השאלה הגדולה היא האם אתם באמת יודעים מהו מיתוג? ומהו הופך אותו לעסקי? איך בדיוק הוא יוכל לעזור לכם להפוך לרווחים יותר בתור נותני שירות?
אז כדי לעשות סדר בבלאגן קבלו הגדרה קצרה וקולעת למושג 'מיתוג':

"מיתוג הוא יצירת זהות ותדמית לעסק, חברה, גוף, ארגון, מוצר או אדם".

מיתוג הוא התהליך שיכול להפוך כל דבר מוצר או שירות לפופולרי, על ידי יצירת זהות ותדמית ייחודיים ומדויקים לו.

'זהות' במקרה שלנו, כוללת שם, סלוגן, לוגו ושפה מותגית, שמופיעים בכל נכסי המותג ועוטפים את הלקוח בחוויה אחידה ובאווירה שמשדרת את הערכים והמסרים שהמותג מעוניין לשדר.

מיתוג הוא כלי עוצמתי, וכשם שמיתוג יעיל יכול להזניק עסק ולהגדיל משמעותית את רווחיותו ומעגל הלקוחות שלו, כך מיתוג שגוי יכול לרסק את תדמיתו של העסק, ולפעמים באופן בלתי הפיך.

כדי שהמיתוג יהיה יעיל ויסייע לעסק שלכם לצמוח ולהיות רווחי יותר, על המיתוג להתבסס על אסטרטגיה ייעודית למותג.

מה היא התרומה של מיתוג לעסק?

רבים מבעלי העסקים בישראל עדיין לא מודעים לתרומה העצומה של מיתוג עסקי ושל תדמית עסקית להצלחת העסק שלהם. לצורך המחשת חשיבות הנושאים הללו, נתחיל בניסוי קצר…

הבט על האנשים החולפים על פניך ברחוב ונסה לאפיין את התכונות המרכזיות של כל אחד מהם. עד מהרה תגלה שאתה נוטה “לקטלג” את האנשים על פי המראה החיצוני שלהם, אופן הלבוש, שפת הגוף וסגנון הדיבור המייחדים אותם -עכשיו, החלף את המילה “אנשים” ב”עסקים” – וזו בדיוק המהות של תדמית עסקית ושל מיתוג עסקי של חברה או עסק בעיני קהל היעד.

יתרונו הגדול של מיתוג עסקי הוא ביכולתו ליצור “קיצור דרך” לתודעתם של לקוחותיך הפוטנציאלים.
מיתוג עסקי מגבש “חבילה” של ערכים, תחושות, מחשבות ורגשות במוחו של הצרכן ומאפשר לו לתייג את שפע האפשרויות הצרכניות העומדות בפניו, לתוך “חבילה” קלה לזיהוי ולהבנה. בשפה המקצועית,“חבילה” זו מכונה “מיתוג”.

תהליך מיתוג לעסק מתחיל ביצירת שם לעסק וממשיך ביצירת מיתוג עסקי חזותי ייחודי ומבודל מהמתחרים.

מיתוג עסקי

אז איך עושים את זה?

מיתוג לעסק מתחיל בד”כ בעיצוב לוגו המשמש בסיס לעיצוב הניירת המשרדית וממשיך בעיצוב החומרים השיווקיים המודפסים ופעילויות ON-LINE של פרסום באינטרנט כגון: אתר אינטרנט, דפי נחיתה ופעילות ברשתות החברתיות.


כדי לשמור על תדמית עסקית יציבה לאורך זמן, מיתוג עסקי מחייב שמירה על שפה ויזואלית ממוקדת ואחידה, החוזרת על עצמה באמצעי המדיה השונים ובכל נקודות ההשקה עם קהלי היעד של המותג.

שמירה על כללי יסוד אלו, תאפשר לך לתקשר שוב ושוב את הערכים והתועלות שהמותג שלך מציע ללקוחותיך וליהנות מתדמית עסקית התואמת ותומכת במטרותיך השיווקיות. ואם ביצעת מיתוג עסקי נכון ומקצועי, תגלה בטווח הארוך שהמותג החזק שלך, המזוהה ומוערך ע”י קהלי היעד שלך, אף חוסך לך כסף רב בהוצאות הפרסום והשיווק!

אז איך עושים את זה?

מיתוג לעסק מתחיל בד”כ בעיצוב לוגו המשמש בסיס לעיצוב הניירת המשרדית וממשיך בעיצוב החומרים השיווקיים המודפסים ופעילויות ON-LINE של פרסום באינטרנט כגון: אתר אינטרנט, דפי נחיתה ופעילות ברשתות החברתיות.

שמירה על כללי יסוד אלו, תאפשר לך לתקשר שוב ושוב את הערכים והתועלות שהמותג שלך מציע ללקוחותיך וליהנות מתדמית עסקית התואמת ותומכת במטרותיך השיווקיות. ואם ביצעת מיתוג עסקי נכון ומקצועי, תגלה בטווח הארוך שהמותג החזק שלך, המזוהה ומוערך ע”י קהלי היעד שלך, אף חוסך לך כסף רב בהוצאות הפרסום והשיווק!
מיתוג עסקי