בניית אתר תדמית – 3 שלבים שאסור לכם לפספס.

תוכן עניינים

אם אתם בדרך לבנות אתר תדמית לעסק, דף נחיתה או חנות אינטרנטית – השקיעו 5 דקות מזמנכם ותחסכו לעצמכם כאב ראש וזמן יקר. תוכלו להבין את השפה שבונה האתרים, מעצב גרפי או איש המקצוע שמטפל עבורכם בבניית האתר. תדעו מהם הדגשים החשובים, מה העלויות, איפה כדאי להשקיע ואיפה כדאי לחסוך.

בניית אתר תדמית לעסק כרוך בפעולות רבות שמטרתן לייצר בסופו של דבר אתר. גם אם בעל העסק מבין ושוחה בעולם הדיגיטלי הדברים לא תמיד ברורים, שלא נדבר על בעל עסק מתחיל שמחפש שירותי בניית אתרים והוא הולך לאיבוד בעולם של ידע והצעות. החלטנו לאסוף עבורכם את הדברים העיקריים שחשוב לשים לב אליהם כאשר מחפשים שירות של בניית אתר תדמית, חנות אינטרנטית או דף נחיתה לעסק שלכם.

שלב ראשון – אפיון הצרכים של האתר, שימוש בפסיכולוגית הצבעים, פונטים ועוד.

בשלב הראשון תיפגשו עם מעצב גרפי בעל היכרות עם עולם הUX/UI, המעצב ידע לשאול את השאלות הנכונות ואת את המידע הדרוש על מנת להתחיל לשרטט שלד ראשוני לאתר שלכם, השלד לרוב יוקם בתוכנות העיצוב כמו Adobe Xd , Adobe Illustrator או Figma .

לאחר תחקור ושאלון אפיון, שבו לרוב ידובר על מה תרצו להדגיש באתר, אילו פעולות תרצו שהלקוח יבצע, האם ישנם צבעים ספציפיים של המותג ועוד רשימה ארוכה של שאלות מדויקת ברמה של לייזר, יוכל המעצב ליצור תרשים Wireframe שכולל בתוכו את מבנה האתר ללא צבעים, ללא פונטים, ריבועים פשוטים ומובנים על מנת לדעת את מיקום הדברים שיבואו בעתיד.

שלב זה הוא השלב הקריטי ביותר, על גביו נבנה העיצוב ולאחר מכן האתר, כל כפתור, עמודה או שורה אמורים לשרת את הלקוח שלכם, לכן ישנה חשיבות רבה למיקום של האלמנטים.

בניית אתר - שלד
בניית שלד בתוכנת אדובי (Adobe XD)

שלב שני – הקמת תשתיות לפני בניית אתר, חנות או דף הנחיתה.

אם המילה "הקמת תשתית" זורקת אתכם ישירות לעולם הבנייה מדובר למעשה בתשתיות דיגיטליות, לכל אתר שקיים היום ברשת יש התשתיות הדיגיטליות והם כוללות :

1.רישום דומיין – דומיין הוא הזהות של האתר שלכם ברשת, כל דומיין שנרכש מכיל מאחורי הקלעים את שם העסק, מספר ליצירת קשר, כתובת העסק ועוד. בנוסף רישום דומיין למעשה מקנה לכם את כתובת האתר שלכם, הרישום מתבצע על ידי איגוד האינטרנט הישראלי.

טיפ: הקפידו לקנות דומיין מחברות מורשות בלבד, באתר איגוד האינטרנט הישראלי תוכלו למצוא את הרשימה.
 
2.קניית שטח אחסון – שטח אחסון כשמו כן הוא, הוא מאחסן את כל הקבצים, התמונות והטקסטים שהאתר שלכם מייצר. כלומר הוא המחסן האישי שלכם, חשוב שחברת האחסון תהיה עם נגישות, תמיכה טכנית ומהירות שתספק לכם את התנאים הטובים ביותר על מנת לקדם את האתר תדמית שלכם. כיום קיימות המון חברות אחסון שנותנות מענה מהיר ואיכותי, במחירים
שמתאים לכל אחד.

3.איסוף חומרים– באיסוף חומרים תצטרכו לאסוף את מיטב החומרים הדיגיטליים והפרסומיים של העסק שלכם, כדי לתת לגולש את האווירה והתחושה של מי אתם ומה אתם. חשוב לזכור כל פיסת מידע, תמונה, טקסט וקטעי וידאו יעזרו לכם לקדם ולשווק את האתר בצורה טובה יותר.

שלב שלישי – מתחילים לצעוד לעבר בניית אתר טוב יותר…

אחרי שעברנו את חבלי הלידה של השלב הראשון והשני, אנחנו מתחילים לצעוד לעבר אתר טוב יותר, בשלב השלישי שלב 1 ושלב 2 מתמזגים ויוצרים לנו למעשה את האתר שלנו. בשלב זה קיימים שני ערוצים שרצים במקביל.

הערוץ הראשון הוא למעשה החלק העיצובי, בזמן שעובדים על תשתיות האתר, המעצבים כבר אפיינו, השתמשו בפסיכולוגיית הצבעים וגם בחרו פונטים לאתר שלכם, מזל טוב!

הערוץ השני הוא בחירת שיטת ההקמה של האתר – בין אם זה תכנות מלא, או הקמה על אחת הפלטפורמות הקיימות כמו וויקס(Wix) ,  שופיפיי(Shopify) ,  וורדפרס (WordPress).

אחרי כל השלבים הללו, למעשה האתר האינטרנט מתחיל לרקום עור וגידים, ואתם? כמו הורים גאים שהילד שלהם רק עכשיו עלה לכיתה א'. מחויכים מאוזן לאוזן.

למה כל עסק חייב אתר תדמית?

האתר שלך יהיה מרכז הנוכחות המקוונת של החברה שלך. אתר מעוצב ובנוי בצורה נכונה ביחד עם קידום בגוגל, יכול להגדיל את כמות המכירות של העסק שלכם בעשרות אחוזים זאת לעומת כרטיסי ביקור אינטרנטיים.

בנוסף אתה יכול לפרסם את העסק שלך ברחבי האינטרנט באתרי רשתות חברתיות, בפורומים ובאמצעות תכניות פרסום בתשלום לפי קליק (PPC).
84% מהצרכנים בישראל מאמינים שעסק עם אתר אינטרנט אמין יותר מאשר עסק שיש לו רק דף מדיה חברתית.​

בנוסף 93% מהצרכנים בישראל משתמשים באינטרנט למחקר לפני ביצוע רכישה. צרכנים רוצים לקבל מידע לגבי החלטות הרכישה שלהם.

איזה סוגי אתרים קיימים, מה הכי יתאים לי?

כיום הסוגים שקיימים הם אתר תדמית, חנות אינטרנטית, בניית דפי נחיתה, דף מכירה. לכל אתר קיימת מטרה ויעד אשר צריך להגדיר בתהליך האפיון של בניית האתר.

אין לי ידע מקדים, האם ניתן לבנות לעסק אתר?

אין לך מה לדאוג, אלגו-קריאייטיב מלווים אתכם בתהליך בניית אתר וגם לאחר סיומו. אנו עורכים הדרכה קצרה בה אנחנו מלמדים אתכם להשתמש ביסודות האתר ואיך לתפעל את הדברים הנחוצים בכוחות עצמכם.

למה עדיף אתר בוורדפרס על פלטפורמות אחרות?

אתר וורדפרס הוא אתר בקוד פתוח המאפשר לך לערוך שינוים באתר ללא תלות בגורם חיצוני, היכולת של גמישות העריכה היא בשליטת בעל אתר בלבד. בנוסף האתר נמצא בחסותכם והוא נחשב כנכס דיגיטלי המשויך אליכם.

לסיכום, אלו היו שלושה שלבים קצרים ומהירים שמסבירים בצורה הטובה ביותר את ההבנה הבסיסית בהקמת אתר תדמית, חנות אינטרנטית או דף נחיתה. העקרונות זהים לכל שלושת האתרים ואין שום הבדל בהקמה, השוני הקיים בין שלושת הסוגים למעשה זהו הפונקציונליות ומורכבות האתר.

זכרו! ככל שהפונקציונליות של האתר עולה, כך רמת המורכבות עולה. דברים אלו מייקרים את עלות האתר.

בנוסף להקמת האתר, קיימות עלויות של תוספים ייעודים כמו טופס יצירת קשר ייחודי (WPContact7) או תוספים של ניהול הזמנות. ישנם המון תוספים חינמיים ללא צורך בעלויות נוספות, ככה שתצטרכו לברור בעצמכם מה כדאי להוסיף ומה לא, ובמידה ואין לכם שמץ של מושג, אנחנו תמיד פה עבורכם.

למרות שסיימנו בשלושה שלבים להקמת אתר זה לא מסתיים כאן, בפעם הבאה נדבר על הפונקציונליות שאמורה להיות באתר שלכם, למה חשוב לשים לב ומה יכול להוביל אתכם לאתר טוב יותר.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעדכונים ומאמרים נוספים הצטרפו עכשיו!
למאמרים נוספים הצטרפו עכשיו!
error: התוכן שאתה מנסה להעתיק מוגן בזכויות יוצרים, ראה הוזהרת.

שמחים לעמוד לשירותכם בכל עת!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמחים לעמוד לשירותכם בכל עת!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם