מיתוג עסקי ב-5 שלבים

מיתוג הוא תהליך ארוך שכולל בתוכו המון פרטים קטנים המשפיעים על המותג, חשוב לזכור לאורך כל הדרך לעבור את השלבים אחד אחרי השני על מנת להגיע למצב בו בסיומו של התהליך העסק מקבל תכונות אופי ייחודיות עבורו. אלגו קריאייטיב שמה לעצמה מטרה להביא כל לקוח למצב בו הוא הופך למותג המשדר ערכים ומקצועיות ברמה הכי גבוה.

תוכן עניינים

מהו מיתוג עסקי?

מיתוג הוא תהליך ארוך שכולל בתוכו המון פרטים קטנים המשפיעים על המותג, חשוב לזכור לאורך כל הדרך לעבור את השלבים אחד אחרי השני על מנת להגיע למצב בו בסיומו של התהליך העסק מקבל תכונות אופי ייחודיות עבורו. המיתוג למעשה מעביר את הערכים וחזון של העסק או החברה, תחושות אלו מעוברות ללקוח
הקצה ויגרמו לו לבצע רכישה או פעולה על פי אותם קווי מיתוג.

בסופו של התהליך תוכלו לצאת עם תובנות כלפי המותג שלך, לדעת אם אתם עובדים לפי סכמה נכונה תוכלו לדעת באילו דרישות לבוא לסטודיו העיצוב בו אתם מבצעים את התהליך. חשוב לזכור שתהליך כזה עלול לקחת בין חודש ואפילו במקרים קיצוניים לשנה. תלוי בגודל החברה אותה ממתגים.

דוגמאות למיתוג עסקי:

מהי הדרך הנכונה למתג את העסק שלך?

1.תכנון ואפיון של העסק

התכנון מבוצע ע"י אסטרטג או ממתג מקצועי הקובע את השביל הראשוני ואת יריית הפתיחה למיתוג מוצלח לעסק. בשלב זה יבוצע שאלון מקיף אודות העסק, השאלון מאפשר לנו לדעת בדיוק על אילו ערכים העסק בנוי ועל אילו ערכים רצויים כדי להוביל את העסק קדימה. כל אלו גורמים לנו לקבל תמונת מצב מדויקת. אתם צריכים להיות כנים עם עצמכם, נסו להיות כמה שיותר קונקרטיים ומדויקים. לא לדבר בהכללה אלה ממש לדעת מה אתם רוצים. "אני רוצה לשדר יוקרה", "אני רוצה לשדר תרומה לקהילה" כפי שעושה בנק הפועלים לעסקים קטנים. כל אלו ישפיעו בצורה ישירה על העיצוב של העסק.

בנוסף, בשלב התכנון יש צורך לקחת את כל המידע שנאסף ולהפוך אותו לדבר וויזואלי, הקפידו לנסות לייצר סקיצות ראשוניות מהערכים ומהרצונות שלכם בתור בעלי עסק. לדוגמה: אלגו-קריאייטיב, הערכים הם חדשנות, ייחודיות, מקצועיות, חדות, יעילות.
ניתן לראות במיתוג של אלגו ניתן קו ייחודי, אסטרונאוטים המבטאים את החופש תנועה, חקר האין סוף ומשהו מיוחד.

בחירת שם לעסק

בדרך כלל שם העסק נקבע על ידי בעל המותג, במידה ובעל העסק רוצה למתג את העסק מ-0 ניתן לעשות זאת באמצעות סיעור מוחות עם קבוצת הקופירייטרים המובילים שלנו. שם העסק לא חייב להיות בהכרח על נושא העסק כלומר: אם אתה בית קפה אינך חייב לקרוא לעסק "קפה-רן", בשלב הזה חשוב לצאת מהקופסא ולחשוב על שמות יצירתיים שיצרו באזז. נסו להימנע משמות גנריים.

סלוגן – משפט מנצח

הסלוגן נקבע על ידי בעל העסק, בדומה לבחירת השם במידה ולא קיים סלוגן, צוות הקופירייטרים שלנו עורך סיעור מוחות וקובעים ביחד אתכם את הסלוגן שילווה את העסק לאורך שנים. סלוגן טוב אמור לייצג את העסק במשפט, נסו להיות מתוחכמים וחדים, ייחודיות של הסלוגן יכולה לגורם לכך שהעסק יהיה קליט וחרוט בזיכרונם של קהל הלקוחות.

עיצוב הלוגו​ – סמליל

עיצוב לוגו יבוצע על ידי מעצב גרפי שנבחר לעבוד עבור אותו עסק, ביחד עם בעל המותג יעברו תהליך של סיעור מוחות, אפיון מדויק של הלוגו ולבסוף עיצוב הלוגו הסופי.​ עיצוב הלוגו לרוב כולל שיטת אפיון ייחודית, בחירת פונטים, צבעים וצורות שילוו את העסק. חשוב לזכור ששלב עיצוב הלוגו הוא שלב קריטי מכוון שהוא כולל את רשימת הערכים והעקרונות עליהם בנוי העסק.

שפה גרפית שוטפת​ – IMC

השפה הגרפית מבוצעת על ידי אותו צוות שליווה את המותג לאורך כל התהליך על מנת לשמור על אחידות, בסוף התהליך בעל העסק יחזיק ברשותו תיק עיצובי המאפיין את העסק מכף רגל ועד ראש, ניירות משרד, שלטים ועוד.​ שפה גרפית שוטפת היא מעיין השלמה לתהליך המיתוג, כל מוצר שנבחר אמור לקבל עיצוב ייחודי משלו, לכן שאתם מגיעים לשלב זה, חשבו מה יגרום לכל מוצר לבלוט ולהיות ייחודי. בין אם זה כוסות, עטים או ניירת משרדית. בנוסף, השפה הגרפית צריכה להיות משודרת בכל המדיות, דיגיטליות, אופליין (שלטי חוצות, פליירים) ועוד.

דוגמאות לשפה גרפית:

לסיכום

תהליך המיתוג הוא תהליך ארוך וקפדני, אך בסופו של התהליך תצאו עם תוצר שילווה את העסק שלכם שנים, לכן חשוב להשקיע בשלבים אלו. יחד עם זאת, מומלץ מאוד להחזיק באתר אינטרנט שיהווה את כרטיס הביקור הדיגיטלי לעסק. האתר יבנה ע"י צוות המפתחים והמעצבים שלנו שיגרום לאתר לדבר את השפה של העסק.​

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעדכונים ומאמרים נוספים הצטרפו עכשיו!
למאמרים נוספים הצטרפו עכשיו!
error: התוכן שאתה מנסה להעתיק מוגן בזכויות יוצרים, ראה הוזהרת.

שמחים לעמוד לשירותכם בכל עת!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמחים לעמוד לשירותכם בכל עת!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם