אופטימיזציה לקמפיינים

אופטימיזציה זהו מושג שפירשו לייעל תהליכים. במקרה שלנו היום, אנו נתמקד במיטוב קמפיינים. אבל לפני שנתחיל בכלל לדבר על מיטוב קמפיינים, חשוב שנבין מהו מבנה של קמפיין. קמפיינם בנוי לרוב מקבוצת מודעות (פוסטים) המתמקדים בנושא או במוצר יחיד, ביחד עם גרפיקה וטקסט ויזואלי, מטרת הקמפיין היא למשוך קהל יעד מתאים למוצר או לשירות ולהפוך את זה בשורה תחתונה לכסף שנכנס לקופת העסק.

תוכן עניינים

מהי אופטימיזציה

אופטימיזציה זהו מושג שפירשו לייעל תהליכים.  במקרה שלנו היום, אנו נתמקד במיטוב קמפיינים. אבל לפני שנתחיל בכלל לדבר על מיטוב קמפיינים, חשוב שנבין מהו מבנה של קמפיין. קמפיינים בנוי לרוב מקבוצת מודעות  (פוסטים) המתמקדים בנושא או במוצר יחיד, ביחד עם גרפיקה וטקסט ויזואלי, מטרת הקמפיין היא למשוך קהל יעד מתאים למוצר או לשירות ולהמיר אותם את זה בשורה התחתונה לכסף שנכנס לקופת העסק. 

Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

אופטימיזציה לתוכן באתר ואיך זה משפיע על הקמפיינים?

אופטימיזציה לאתר קריטית לקידום אתרים ולקידום העסק בכלל. הדבר נחוץ הן לקידום אורגני של אתר וכן לקידום הממומן, זאת על מנת לשדרג את הביצועים של האתר ואת התוצאות של הקמפיינים המובילים אל התוכן שלכם. לפניכם מספר נקודות חשובות בנושא של אופטימיזציה. מה היא כוללת ואילו כלים קיימים שיעזרו לכם להוציא את המרב.

נתחיל בכך שיש שני סוגים של אופטימיזציה: תוכן ומבנה. החלק של התוכן מתייחס לתכנים שיהיו רלוונטיים לתוצאות החיפוש ולטקסטים/ המופיעים באתר, איכות התוכן והמקוריות שלו, הגשה הסמנטית של התכנים חווית משתמש, סוג התמונה, עיצוב גרפי ,כותרות ועוד.

בצד של המבנה נצטרך הלכה למעשה להתאים מבנה האתר מבחינת חוויית גלישה, זמן טעינת דפים והתאמה למובייל. בנוסף קיים כלי של גוגל לבדיקת מהירות האתר. השלב השני הוא לשלב את תוכן האתר (שעבר מיטוב) בתוך קמפיינים שונים בגוגל ובפייסבוק. כלומר אנחנו נגרום ללקוח להיחשף לכתבות בנושאים מסוימים שהוא אוהב ובכך "נדוג" אותו בקהל הלקוחות שלנו.

מיטוב התוכן באמצעות תוסף חיצוני

מיטוב לקמפיינים (מיטוב)

אופטימיזציה לקמפיינים זהו תהליך שמטרתו לייעל את מבנה הפוסטים. מטרתו היא לבדוק אילו מבין הפוסטים השיג את מירב המעורבויות מצד הגולשים והשיג את התוצאות הטובות ביותר עבורו. תגובתיות, לייקים, הקלה על הלינק – סרטון ועוד… שם נוסף הוא AB TESTING שעליו ארחיב בהמשך.

אז מה קורה בפועל? בעלי עסקים שבוחרים להריץ קמפיינים ממומנים בצורה עצמאית. בלי מידע מקדים, מחקר מתאים ומילות חיפוש רלוונטיות לעסק שלהם. באמצעות קליק פשוט אתם נמשכים למודעה שמציגה בפניכם: "חשוף את הפוסט שלך לעוד 20,000 איש בעלות של 200 ש"ח". אותם בעלי עסקים אינם יודעים שמאחורי הקלעים מתוך ה-20,000 אנשים שייחשפו לאותו הפוסט, אחוז רב מהחשיפות לא ימירו ללקוחות רלוונטיים עבור המוצר/שירות שלהם.

את הקמפיינים יש לתכנן באמצעות אסטרטגיית תוכן, גאנט חודשי, שנתי, פילוח קהל יעד, פילוח תחומי עניין ודמוגרפיה.
את הקמפיינים אנו נחלק ל-3 קבוצות מודעות, לדוגמה: צפון, מרכז, דרום. מתוך הקבוצות נבדוק מה מספק לנו את התוצאות הכי טובות ונמשיך לממן את הקמפיין הספציפי. חשוב לזכור שמיטוב קמפיינים זוהי לא פעולה חד-פעמית, למעשה מיטוב נחשב לעבודה אינטנסיבית ומקיפה בתחילת הקמפיין וזוהי פעולה הכרחית להצלחתו. כאשר אתם עולים על הגל והקמפיין ממוטב מספיק כדי להניב תוצאות, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לעשות שינוים קטנים. תתחילו לשכפל קמפיינים ולראות מה גורם לקהל היעד שלכם להגיב יותר טוב. בין אם זה תמונה, טקסט או סרטון.

מבחן A.B Testing

-לאחר שחילקנו את הקמפיין למספר קבוצות מודעות ולאחר שביצענו שיפורים במודעה אנו מריצים במשך תקופה של מספר ימים או שבועות על פי בחירה. זאת עד לקבלת מסה מספקת של מעורבות (Engagement) מצד הגולשים שיכולים לספק לנו נתונים אודות התוכן. אחוזי מעורבות, לייקים, התקשרויות ועוד.

לאחר התקופה שהוחלט להריץ את הפרסום הממומן, התוצאות לא יאחרו להגיע ויהיה ניתן להבחין בקלות בהבדלים בין שתי המודעות שלפני כן היו נראות לכם כמעט וזהות לחלוטין, מודעה אחת תיצור יותר מעורבות מהמודעה השנייה וע"י כך יהיה ניתן לדעת מה הדבר שגרם ללקוח פוטנציאלי להתעכב על הפוסט. חשוב לזכור שאין מודעה טובה או מודעה לא טובה. יש מודעה שמתאימה לקהל היעד או מודעה שלא מתאימה לקהל היעד. ככל שתתאימו יותר את הקמפיין, ככה תקבלו תוצאות יותר טובות.

מה ניתן להשיג באמצעות אופטימיזציה?

באמצעות אופטימיזציה טובה, ניתן להגדיל בצורה משמעותית את תנועת הגולשים לאתר או לעמוד התוכן שלכם. בעולם שמתבסס כולו על תוכן איכותי, מאמרים וסרטוני וידאו בעלי ערך חשוב ליצור תוכן מותאם אישית לנישה שלכם. אופטימיזציה לתוכן תאפשר לגוגל ולפייסבוק לסרוק את התוכן שלכם בצורה יעילה וטובה יותר וכך תגרום לכמות החשיפה שלכם לעלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעדכונים ומאמרים נוספים הצטרפו עכשיו!
למאמרים נוספים הצטרפו עכשיו!
error: התוכן שאתה מנסה להעתיק מוגן בזכויות יוצרים, ראה הוזהרת.

שמחים לעמוד לשירותכם בכל עת!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמחים לעמוד לשירותכם בכל עת!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם